شاخه‌های بلاگ

آخرین نظرات

بدون نظر

جستجوی بلاگ

فواید ویتامین سی برای پوست

فواید ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی برای پوست

امروزه ثابت شده است که مصرف موضعی ویتامینC روی پوست، سطح پوستی این ویتامین را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و می‌تواند با عوارض اشعه فرابنفش B روی پوست که از علایم آن آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست است، مقابله نماید. این محافظت توسط ویتامین‌C، یک محافظت بیولوژیک و به دلیل خواص احیاکنندگی ویتامین C می‌باشد. جالب است بدانید که اشعه فرابنفش خورشید موجب تخلیه ویتامین C پوست شده و این مساله موجب می‌شود که پوست در معرض خطر آسیب ناشی از نورخورشید قرار بگیرد. همچنین ویتامینC قادر است پوست را نسبت به اشعه فرابنفش A نیز مقاوم‌تر نماید.

 

ویتامین c مشخصات ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین c برای پوست عارضه‌ی جانبی خاصی ندارد و بیشتر مردم می‌توانند آن را استفاده کنند. فقط در برخی موارد نادر، افرادی که حساسیت پوستی شدیدی دارند ممکن است کمی سوزش احساس کنند.

فواید سرم ویتامین سی

ویتامین سی تاثیرات مثبت زیادی روی سلامت هر فردی خواهد داشت. در ادامه به همه فواید این ویتامین اشاره خواهیم کرد:

۱- بهبود جای زخم و سوختگی‌

ویتامین سی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ یوده و این آنتی اکسیدان‌ها باعث درمان سریع‌تر جای زخم ناشی از سوختگی می‌شوند. اگر ویتامین سی به مقدار کافی مصرف شود نشت مویرگی را کاهش می‌دهد. منظور از نشت مویرگی خارج شدن پلاسمای خون از داخل رگ به بافت‌های اطراف است که این اتفاق معمولا بعد از سوختگی رخ می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی بسیار خوب ویتامین سی این است که به رشد بافت پوست جدید کمک می‌کند و برای درمان جای زخم و سوختگی معجزه می‌کند.

۲- درمان آفتاب‌سوختگی

همانطور که گفتیم ویتامین سی حاوی آنتی اکسیدان است و این ویژگی نقش مهمی در ترکیب کلاژن و درمان آفتاب‌ سوختگی دارد.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کنید این است که ویتامین C را باید به عنوان یک ماده افزودنی به کرم ضد آفتاب استفاده کنید، نه این که کلا ضد آفتاب را کنار بگذارید!

ویتامین C  اثرات اریتما ناشی از اشعه ماورا بنفش UVB نور آفتاب را کاهش می‌دهد. اما منظور از اریتما چیست؟ اریتما به قرمزی سطح پوست گفته می‌شود که علت این قرمزی معمولا مویرگ‌های خونی سطحی است که در اثر آسیب یا حساس شدن گشاد می‌شوند.

۳- درمان اگزما و لک های پوستی مانند رنگدانه های پوست

منظور از تجمع رنگدانه‌ها لک‌هایی است که به دلیل افزایش سن، به نور خورشید ملاسما ایجاد می‌شوند. در تجمع رنگدانه‌ها، ملانین در نقاط مشخصی از پوست بیش از حد تولید می‌شود. تجمع رنگدانه‌ها در قسمت‌هایی از پوست که قبلاً آکنه داشته است، نیز ممکن است، رخ دهد.

استفاده از سرم ویتامین c برای پوست از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. در نتیجه، نقاط تیره پوست ما محو می‌شوند و پوست همرنگ و یکدست می‌شود.

اگزما یک مشکل پوستی است که به واسطه آن پوست قرمز شده و دچار خارش شدید می‌شود. اگر ویتامین C و زینک مصرف کنید، اگزمای پوست شما به مرور زمان درمان خواهد شد. مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۵ میلی‌گرم زینک به صورت روزانه، مکمل درمانی خوبی برای اگزماست.

- ساخت کلاژن و جلوگیری از پیری پوست

استفاده از ویتامین c برای پوست راه شناخته شده ای برای افزایش تولید کلاژن است. کلاژن پروتئینی طبیعی است که در طول زمان از بین می‌رود. اگر کلاژن پوست کم باشد، خط‌های نازک و چین و چروک در پوست ایجاد می‌شود.

کلاژن چیست؟ کلاژن چین و چروک و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

بدن انسان برای پیوند مولکول‌هایی که کلاژن تولید کنند، به ترکیبات شیمیایی زیر احتیاج دارد:

  • هیدوکسیپرولین
  • هیدروکسی‌لایزین

ویتامین سی به ساخت دو ترکیب بالا در بدن کمک بسیاری می‌کند. این ترکیبات خاصیت ارتجاعی پوست را بالا برده و پوست را سفتی می‌کنند. همین مسائل باعث جوانسازی پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

اگر کلاژن پوست شما کم باشد، پوست کدر و مرده به نظر می‌رسد.

- محافظت از پوست در برابر تغییر رنگ و روشن کنندگی پوست

به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن تیرگی و کدر بودن پوست می‌شود و به پوست درخشش جوانی می‌دهد.

DNA در مقابل واکنش‌های فتوشیمیایی می‌تواند منجر به موارد زیر در بدن شود:

  • ایجاد تومور
  • تغییر رنگ پوست
  • ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست

اما مصرف ویتامین سی از ابتلا به این مشکلات پیشگیری خواهد کرد.

علاوه بر این، ویتامین سی باعث کم رنگ شدن کک و مک‌ها و نشانه‌های پیری پوست خواهد شد. این ویتامین وظیفه جوانسازی پوست را برعهده دارد و آن را روشن و درخشان می‌کند.

۶- بهبود بافت پوست

در زیر پوست عروق خونی کوچکی وجود دارند که وظیفه آن‌ها حمل و جابه جایی اکسیژن و مواد مغذی در بدن است. کاری که این عروق خونی انجام می‌دهند به سلامت پوست کمک بسیاری می‌کند چون بدون مواد مغذی، پوست بدن خشک و خشن خواهد شد و لطافت خود را از دست خواهد داد.

کلاژن موجود در بدن رگ‌های خونی و این عروق خونی کوچک زیر پوست را تقویت می‌کند. پس انواع کرم ویتامین سی که باعث کلاژن سازی پوست می‌شوند به بهبود بافت پوست کمک خواهند کرد.

همچنین ویتامین سی ساخت الاستین در بدن را افزایش می‌دهد. الاستین خاصیت ارتجاعی پوست را بالا برده و پوست را سفت می‌کند.

پوستی که سفت باشد ویژگی‌های زیر را دارد:

  1. رطوبت درون پوست را حفظ می‌کند.
  2. گردش خون در سلول‌های پوست را افزایش می‌دهد.
  3. صورت را پر و سطح پوست را صاف نشان می‌دهد.

- کاهش لکه‌های پوستی و جای جوش

معمولا لکه‌های پوستی در اثر جوش به وجود می‌آیند. یه این صورت که بعد از زدن جوش روی پوست، جای آن در بیشتر موارد از بین نرفته و به صورت لک روی صورت شما باقی خواهد ماند.

معمولا بعد از آن که جوش صورت از بین برود، رنگ آن قسمت از پوست نسبت به دیگر قسمت‌ها تیره‌تر می‌شود. اما در صورتی که ویتامین سی مصرف کنید، این ویتامین از انجام فرآیند رنگی شدن سلول‌های پوست پیشگیری می‌کند و به کاهش لکه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

۸- کنترل جوش و آکنه

کم کردن التهابات پوستی یکی از ویژگی‌های اصلی ویتامین سی می‌باشد. این ویتامین باکتری‌های پوست شما را از بین برده و برای داشتن پوست سالم و بدون جوش به شما کمک زیادی خواهد کرد.

با مصرف ویتامین C به مرور زمان آکنه و جوش درمان خواهند شد و التهابات و قرمزی پوست هم از بین خواهند رفت. پس مصرف میوه‌های حاوی ویتامین سی را فراموش نکنید.

۹- بهبود جریان خون در بدن

ویتامین سی با کمک به حفظ انعطاف‌پذیری شریان‌ها و کاهش فشار خون، موجب بهبود جریان خون در کل بدن شما از جمله پوست‌تان می‌شود. آنچه که پوست نیاز دارد یک جریان خون کافی و مناسب است تا تغذیه سلول‌ها، حمل اکسیژن‌، رسیدن هورمون‌های مورد نیاز و حذف آلودگی‌ها و مواد جانبی به خوبی فراهم شود.ویتامین سی باعث انعطاف‌پذیری شریان‌ها و رگ‌های بدن شده و به کاهش فشار خون کمک می‌کند، این مسئله باعث بهبود جریان خون در بدن خواهد شد. هر چه خون رسانی در بدن بهتر انجام شود، بدن سالم‌تر و پوست شفاف‌تر می‌شود. جریان خون کافی و مناسب در بدن کمک می‌کند تغذیه سلول‌ها، حمل اکسیژن‌، رسیدن هورمون‌های مورد نیاز و حذف آلودگی‌ها در بدن به خوبی انجام شود.

10- محافظت از پوست در برابر عفونت‌های پوستی

در صورتی که از ویتامین C به مقدار کافی استفاده کنید، این ویتامین به پوست شما کمک می‌کند و از پوست در برابر بثورات پوستی و عفونت‌ها حفاظت می‌کند.

وجود هیستامین در بدن باعث به وجود آمدن حساسیت‌هایی مانند آبریزش از چشم و قرمزی پوست می‌شود. در صورتی که از ویتامین C استفاده کنید، میزان هیستامین در جریان خون را کاهش خواهد داد.ویتامین C دارای قابلیت بهبود زخم است و هنگامی که به مقدار کافی به پوست برسد، از پوست شما در مقابل بثورات پوستی و عفونت‌ها محافظت می‌کند. همچنین مصرف ویتامین C با پایین آوردن سطح هیستامین در جریان خون با آلرژن‌هایی مقابله می‌کند که باعث بروز جوش‌های پوستی می‌شوند. هیستامین باعث بروز نشانه‌های حساسیت مانند آبریزش از چشم و قرمزی پوست می‌شود.

میتوانید از محصولات دارای ویتامین سی موجود در مانتیدا برای زیبایی و سلامت پوست خود استفاده کنید.

سرم ویتامین سی پریم -بمب آبرسان کامان حاوی ویتامین سی جز محصولات پرطرفدار مانتیدا هستند.

سرم ویتامین C برای پوست

سرم ویتامین سی یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

با اینکه ممکن است شما از ویتامین c در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما، تضمینی نیست که این مواد به پوست‌تان برسد. استفاده از سرم و سایر محصول‌های موضعی بهترین روش مستقیم برای رساندن ویتامین به پوست است.

سرم ویتامین سی پریم

برند پریم یک برند ایرانی بوده و محصولات مراقبت پوستی با کیفیتی تولید می‌کند. یکی از محصولات این برند سرم ویتامین سی است که این سرم با خستگی، استرس و پیری پوست مقابله کرده و شادابی و شفافیت را برای پوست صورت شما به ارمغان می‌آورد. سرم پریم به سرعت جذب پوست شده و اثری از چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد.

ویژگی‌های سرم ویتامین C پریم:

  • حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی و ترکیب انحصاری (Patented Skin Repair System)
  • مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر UV و رادیکال‌های آزاد
  • ترمیم سریع پوست
  • افزایش الاستیسیته پوست
  • این سرم برای انواع مختلف پوست صورت مناسب است.
  • باعث شفافیت و سفت شدن پوست می‌شود.
  • کلاژن سازی پوست صورت شما را تحریک کرده و پوستی شاداب تر و درخشان تر به شما می‌بخشد.

 

نوشته شده در 1399-09-17 0 937

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

منو

مقایسه 0